Teamet har sin början i början av 90-talet då David var ute och tittade på varje tillgänglig tävling i södra Svergie.
1996 köpte vi en 142 i hyfsat skick och körde en juniortävling motsvarande dagens ungdomsrally. De gick inget vidare i början. Under vintern 96/97 renoverade vi upp den och lackade den.
1997 låg David inne i lumpen så det blev sparsamt med tävlande, men vi hann med 7 rallytävlingar och en RS. Bästa klassplacering blev 4:a i C-grupp H. Vi hade inte ett enda problem med de maskinella detta år men vi gjorde dock ett berömt jättehopp i Simrishamn som knäckte bilen ganska rejält.
1998 införskaffades en 240 kaross som vi byggde om till rallybil. Nu märkte man vilken skillnad det var i väghållningen, detta år blev det inte så mycket tävlande heller då motorn rasade på våren. Vi kom nu i kontakt med en riktig motorbyggare Bengans Racing i Eslöv, som vi förövrigt anlitar än idag.
Han byggde under sommaren -98 ihop en mycket vettig motor med dagens mått, och nu kom de första riktiga resultaten under hösten.
Vi fick nu mersmak på det här med rally, som än så länge bara vart på skoj.
Inför 2000 så bytte David kartläsare och gick igenom bilen ordentligt. Vi körde riktigt många tävlingar detta år.
Till säsongen 2001 byggdes en helt ny mycket mer konkurrenskraftig Volvo 242 och David hade bestämt sig för att börja åka på noter eftersom vi nu var B-förare, så krävdes ett ännu högre och säkrare tempo, Christer "Mandolf" Håkansson tog på sig rollen och vi tog många fina placeringar under året.
Till 2002 bestämde vi oss för att för första gången åka på snö. Det är enormt lärorikt att åka på snö då underlaget skiftar hela tiden och man vet aldrig vilket fäste man har. Vinterns tävlingar är dessutom ofta mer än dubbelt så långa som en vanlig sommartävling.
Året 2003 uppdaterades bilen ytterligare och den var nu riktigt konkurrenskraftig. Detta året kom att bli ett kanonår med många fina placeringar och vi vann Riksmästerskapets Volvocup!
Säsongen avslutades dock med en rullning i hemmatävlingen och nu var vinnarbilen helt förstöd...
men i garaget stod redan nästa projekt...
En Volvo 940 kaross stod och väntade. Under vintern 2003 byggdes den ihop till en komplett rallybil vilket kostade enormt med tid och pengar. Men vi lyckade hålla tidsplanen och ställa upp i vårpremiären 2004 i Kristianstad..
Året kantades av massor med tekniska problem. Då vi fick utveckla och testa ut många delar själva. Årets 2 sista deltävlingar gav dock mersmak då vi för första gången fick allt att fungera och skaffade oss 2 mycket bra placeringar.
2005 satsades på hela RM och Supercupen med en bil som vi lyckats få att bli både konkurrenskraftig och hållbar. Vi var även över i Finland och körde föråkare i F-cupsdeltävlingen i Nuutajärvi. Men på ss 3 så gjorde ett tändsift att Finlandsäventyret var snöpligt över.
Men det blev ett ovänta bilbyte till en ny 242 under sommaren vilket gjorde än mer succé och körde till oss ett stort antal fina placeringar under hösten samt tog hem RM Volvocupen för andra gången!.
2006 blev det dock nysatsningar igen med den helt nya Ford Flexifuel Cup, och bytte till en helt ny Ford Fiesta. Det blev ett mycket lärorikt år där vi tog många erfarenheter med oss i bagaget.
Simon gör sin förardebut i Holjetrofén där han kör debutant.
2007 Under konstruktion!